måndag 5 december 2016

1a arbetsdagen.

Jisses vilken dag.

Idag var min första arbetsdag vilket för mig är arbetsträning.

Jag fick som uppgift att inventera i vårat förråd där vi har div material såsom provtagningsredskap, katetertillbehör, batterier, glödlampor, skärnade/stickande burkar ja, allt som hör till vår vardag på avdelningen.

Fick ett litet kontor men datorn där hade ingen inloggning så fick försöka lösa inlogg med att ringa IT service, fick inte heller tag på de som ska ge mig inventeringslistor så jag kan börja jobba så allt gick emot mig kan man säga.

Det kändes ändå rätt ok.
Kul att träffa goa kollegor o få lite varma kramar o sköna välkomnande blickar.
Känns bra att vara omtyckt.

2 timmar går fort, det är de jag ska jobba.
Kommer vara ledig på onsdagar vilket är skönt.

Väl hemma så ringde Försäkringskassan, min handläggare sa att det inte ska vara 2 timmar/ dag utan 1 timma o 51 min. Låter kanske löjligt men denna tiden måste jag jobba. Inte mer eller mindre.
De har stenhårda regler så jag måste rätta mig efter dem.

Sen blev det lite lunch för min del o sen gick jag o lade mig.
Hade spänningshuvudvärk som höll i sig under hela kvällen.

Jag sov i 3 timmar.
Var så trött när mannen min kom hem så jag satt vid köksbordet o grät.
Känner att jag inte återhämtat mig än o det kommer vara en tuff resa men som jag sagt innan o säger igen så måste jag tillåta mig denna tillfrisknadsresan o det får ta tid.

En dag i taget.

En krämig kaffe med grädde o smak av pepparkaka fick bli mitt bot
mot huvudet samt värktabletter.

2 kommentarer:

  1. Hoppas det känns bättre. Har också haft huvudvärk i dag. Trodde med på spänning värk, eftersom jag hade utvecklingssamtal idag (något av det värsta jag vet), med värken fortsatt och finns kvar ännu. Tror att det är någon light migrän.
    Skönt att kunna vila på dagen, men kan du sova gott på natten efter att sovit så länge på dagen? Önska i bland att jag hade kunnat vila bara en stund på dagen, men tyvärr så blir natten kass då. Även svårighet att somna.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sen jag var barn har jag mer eller mindre alltid sovit middag o har inga problem med nattsömnen, emellanåt kan det krångla men då tar jag min lilla vila mitt på dagen.
      Hoppas din värk släpper, jag fick ta 2 paracetamol o 1 diklofenak för att bli av med min.

      Kramar

      Radera