lördag 4 februari 2017

Helg & långledig.

Som vanligt började vi dagen tidigt - Oscar & jag.
Strax efter 5 gick vi upp.
Älskar att vara uppe med tuppen men ibland hade det varit skönt att vakna vid 8 eller så..
men jag kan inte. Det kryper i hela kroppen & kan inte ligga i sängen ens för att bara slöa.
Är långledig nu så lite middagsvila är ju så mycket skönare när man inte behöver ställa klockan.

Slängde ihop en ny laddning med Ratatouille på morgonen, det är ju så gott & tänkte ha det som tillbehör till kvällens middag.

När det puttrat klart på spisen tog vi bilen till Ramnasjön & tog oss en promenad/pw.



Ratatouille på gång, bara att slänga i krossade tomater samt salt & kryddor.


Gubben & jag brukar turas om att gå runt sjön medan den andra är med Oscar på lekplatsen men innan han får leka så måste han gå ett varv runt sjön & det gör han utan problem.

Efter vår sväng till Ramnasjön åkte vi en sväng till Maxi för att komplettera veckohandlingen vi gjorde tidigare i veckan. Man glömmer alltid något & eftersom det var bra erbjudande på revben åkte vi förbi en sväng. De ska vi ha ikväll.

De har fått in väldigt fina våriga inredningsgrejer till köket, såg en jättefin kökshandduk som jag gärna ville plocka med mig men väntar.

Väl hemma blev det frunch. Åt inget innan vi åkte iväg.
En toast av ostbröd.

Har jag delat med mig av receptet tro?
Det har jag nog men slänger in det igen.
Håll utkik efter receptet som är
gluten- & helt sockerfritt.

Ostbröd som Toast, har herrgårdsost, kycklingpålägg, purjo & grönsaker till.

2 kommentarer:

  1. Härligt med morgonpromenader, dock blev det en kortare eftermiddagspromenad här. Blev tyvärr sjuk igen när vi kom hem. Nästa vinter har man bara lust att fly undan helt och hållet och komma åter när våren kommer.

    Lite mysigt vid Ramnasjön. Anton gillar den lekplatsen och labyrinten sprang man själv i som liten.
    Hoppas ni är friska nu så håller vi tummarna att februari springer iväg.
    Kram Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh va tråkigt, era sjukdomar går runt mellan er :( Hoppas ni snart blir friska om inte annat så hoppas jag våren kommer med lite friskare månader. Kram

      Radera