söndag 12 februari 2017

Söndag & full rulle.

Har arbetat både fredag kväll & lördag morgon men har idag en ledig dag.
Dagarna går i rykande fart & jag hänger nästan inte med.

Jag har ju länge funderat på att byta jobb - det kommer jag även göra en dag men nu vill jag ge
avdelningen en chans.
Känner mig mer & mer varm i kläderna & har 50 % arbetstid i 3 v till & ska
verkligen känna efter hur jag mår.
Har än så länge inte haft patientansvar men får smyga mig på dem lite mer & mer för hur ska jag annars veta hur det känns?

I veckan lyckades jag med något som inte mina kollegor gjorde.
Ett prov skulle tas på en man, en sköterska hade försökt 3 ggr utan att lyckas.
Jag gick in & testade & lyckades på första försöket - gissa om stoltheten kom?
Patienten berättade även att dagen innan hade 3 olika försökt sticka honom.
Ja ja... tur eller skicklighet vet jag inte men stolt & mallig blev jag.


Idag startade dagen med huvudvärk & kände att det skulle bli skönt med lite egentid på fm då gubben skulle ta med sig den lille i familjen till hans arbete & gymmet.

Planerna ändrades & det blev istället en tur till Ramnasjön för pw.
Trots huvudvärk följde jag med & det var en skön pw.
Kallt men ändå skönt. Rensa skallen lite.

För 14 dagar sen satte jag upp mål som jag ska nå när det kommer till aktivitet.
Har under dessa dagar uppnått mitt mål.

Jag ska uppnå ett visst stegantal/dag samt att vara aktiv i ett visst antal minuter/dag.
Har en vilodag i veckan & än så länge har jag fixat mitt mål.
Är glad över mina framsteg & jag märker skillnaden i både kropp/knopp & ork.
Innan 1 maj vill jag även förlora 5 cm till runt midjan - det ska jag fixa.

En dag i taget som med allt annat!!



Sötaste gräddkannan fyndade jag på Citygross för 10 kr.
Idag dricker jag mitt kaffe svart men den fick följa med hem ändå.

1 kommentar: