torsdag 30 juni 2016

Bra start på dagen.

Idag vaknade vi tidigt.
Strax efter 6.
Oscar som tidigare i veckan varit på dagis är nu ledig i dagarna 2 plus helgen.
Personalen på dagis har låtit vår lille kille vara där en extra dag denna veckan då jag inte mått eller mår väl. Så tacksam.
Igår sjukanmälde jag mig även över helgens 4 arbetspass.
Detta gör att jag är ledig till nästa lördag, då är det även bara 5 pass kvar innan semestern.

MÅSTE tänka på mig själv, ingen tackar mig när jag väl blir hemma med utmattningssyndrom o denna gången varnade kroppen mig i tid o jag kände igen symtomen.


Idag fick jag med mig båda barnen ut på en tidig promenad i regnet.
Oscar är inte svårövertalig då han tjatar om att gå ut så fort han slår upp sina ögon
(om han inte skuttar upp för att gå till dagis) o storasyster hängde med utan gnäll.
(Enda anledningen till att hon ens var vaken var att hon kommit hem tidigt från sin pojkvän.)

Hittade en runda som passade oss utmärkt.
Lagom lång o lagom allt.
En rask promenad i omgivningarna gjorde oss gott.
Vi bestämde oss för att detta ska vi göra varje dag trots väder så imorgon tar vi en promenad igen.




Denna lilla kille bara Ä L S K A R att vara ute.
Väder spelar ingen roll, det är bara mamma som är väderberoende men idag gick det bra trots
lite duggregn i ansiktet. Det var både skönt o gott för själen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar