måndag 9 maj 2016

Måndag o ledig.

Vill börja med att TACKA för alla kommentarer och gillningar på Facebook och Instagram om mitt förra inlägg. TACK!!

Oj vad många det var som var nyfikna på vårat nya boende.
Det kikade in över 170 personer under kvällen igår o fler tittar in.
Vet att många är nyfikna, på bara jobbet har det pratats och frågats.
Kul men samtidigt lite scary.

Måndag är här. Oscar o jag börjar veckan med en ledig dag.
Kommer kännas konstigt att vara hemma själva för första gången men givetvis kommer det gå bra.
Än så länge har han inte tjatat om att gå ut så jag har en chans att greja här hemma samt snart hänga upp en nytvättad tvätt. Imorgon väntar jobb för mig så jag måste hitta mina nycklar/passerkort och min lilla lunchväska. Ska bli skönt med vardag sätter igång efter en tids ledighet men det har gått fort, alldeles för fort. Sen har vi inte varit lediga.

Jag har ett rum till att ta tag i men så länge vi inte fixat en trådback till garderoben så än är det svårt att göra något. Jag löser det genom att stänga dörren eller blunda när jag går förbi ha ha ha...

Alla rum har fått gardiner utom dottern. Hon vill ha hissgardiner och av dem vi redan har passar inte, fönstren här är mycket bredare så det blir till att köpa nya.

Något mer jag måste köpa är en storarumsmatta.
Vet inte vad jag vill ha? Mönstrad? Enfärgad? Rya/bomull? Vill inte slänga ut för mycket pengar på en matta då jag brukar byta en gång per år. 
Har du tips om vart jag kan kika så säg till. Än så länge har jag kollat på Jotex och Ikea.



Bild på matplatsen och där jag har köket bakom ryggen.
Kommer att byta ut gardinerna inom kort till enfärgade.
Altanen är precis utanför och Oscar har första parkett för att kika på alla lastbilar
som levererar till Ica som ligger ett stenkast från oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar