söndag 29 maj 2016

Nu känns det bra... gardiner på plats.

Nu äntligen kom vi iväg till Ge-kås.
Jag ville kika dels på gardiner till storarummet då jag inte trivdes med de gamla och ville även kika på en matta då vi hittills haft en provisorisk.

Klockan 6,30 stod vi utanför svärmor då hon dagen till ära gjorde oss sällskap.
När vi kom fram var det mer eller mindre folktomt.
Leksaksavdelningen hade vi för oss själva, likaså elektronikavdelningen.

Skönt att gå i varuhuset utan att tränga sig fram, det är det värsta jag vet.
Trängsel och överhopat med folk kan kvitta, gillar det inte alls. Får nästan panik o vill bara därifrån.

Vi fick tag på allt vi skulle ha.
Gardiner
Matta
Engångs artiklar till kommande student i form av tallrikar, muggar, bestick samt duk.
Hårfärg till mig.
Kläder till Oscar.
mm mm.

På ett konstigt sätt blir det alltid lite mer i vagnen än tänkt men idag höll vi vår budget med
95 kr plus, inte illa. Då var det JAG som fick stoppa gubben min från att lägga i saker i vagnen, brukar annars vara gubben som säger till mig ATT köpa.

Väl hemma var det gott att sova lite middag, vi sover alltid middag efter Ullared då det tar på krafterna trots lite folk.

Eftermiddagen gick sen till att byta gardiner, Oscar hoppade på studsmattan med grannar, laga middag, byta matta (bild kommer) samt lite Mors dag fika.
Fick även ett oväntat litet paket, vad jag fick ser ni längre ner på bild.

 

Morgon i Ullared.
Var där vid 8 och åkte hem vid 11.


 

Samma rum men olika gardiner och det känns så mycket bättre med de enfärgade gråa.
Trivdes aldrig med de mönstrade och min trivsel blev genast bättre efter bytet.
Nu är det bara lite mer mattor som fattas men vill inte ha en under bordet, tycker det är jobbigt att städa då så jag ska leta efter en rund matta.




Paketet innehöll finaste muggen av dottern som var perfekt till em-kaffet.
Av Oscar fick jag en massa pussar.



Tårta.

Imorgon är det måndag igen men ingen ångest här.
Nä, jag är ledig med Oscar och han har planerat vår dag.
Jag ska städa, sen ska vi gå en "potenad" (promenad) för att slänga skräp samt gå till lekplatsen och slutligen hoppa studsmatta.

Ja, det är bara till att göra som han säger, men först en natt till sängs.
Trots middagsvila är jag trött, väldigt trött.

 

4 kommentarer:

  1. Så mysig din dag var och håller med om att de grå blev vackrare.. Ni har det så fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack o jag kan säga att det känns ända ner i inredningsroten att det blev sååå mycket bättre med enfärgat. Trivdes inte alls med de mönstrade.
      Kramar

      Radera
  2. Så kul att du hitta allt du ville ha. Blev jättefint med de enfärgade.
    Skönt med långledigt efter en så lång arbetsvecka. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna långledighet var underbar men man är ju aldrig riktigt ledig... finns alltid att göra.
      Ja, kul att äntligen ha hittat allt.. mer behövs men det kommer :)
      Kram

      Radera