söndag 8 maj 2016

Nytt hem och vi börjar få ordning.

Då har vi bott i vårat nya hem i 9 dagar och vi får mer och mer ordning för var dag som går.
Det var tur och väldigt skönt att både jag och gubben min hade semester denna veckan för att kunna packa upp och göra lite hemtrevligt. Även en sväng till Ikea gjordes för inköp av trådbackar o världens dyraste tvättkorg men den är så bra, värt sina pengar.

Det är en hel del kartonger som ska packas upp och sakerna ska ju få plats någonstans.
Vi har slängt och skänkt väldigt mycket även efter flytten. Idag fick vi sålt de tomma kartongerna som tar stor och klumpig plats och det känns som om vi snart är helt klara.

Väggarna ekar dock ännu tomma men vi känner att tavlorna får ta sin lilla tid. En liten tavla har kommit upp och det är en i hallen (bild finns på Instagram).

Hur har första tiden varit då?
Jag trivdes redan innan vi flyttade in, ju mer vi får i ordning desto mer trivs jag och kan se Oscar växa upp i gaveln på radhuset?
Han har funnit sig väl i flytten.
Leker på sitt rum som aldrig förr och nya kompisar ringer på dörrklockan och frågar om han vill komma ut.
På innergården finns en lekplats som utnyttjas väl av barnen på gården. Oscar trivs som fisken i vattnet och tjatar redan på morgonen om att få gå ut och leka.
Skönt att det går bra för honom men han saknar sina gamla kompisar.
Idag fick han besök av 2 utav dem, han var så glad efteråt och sa flera gånger att B & M hade varit här.

Jag sover så mycket bättre här och känner mig utvilad jämfört med innan.
Det är renare luft och så mycket större ytor vilket gör att vi inte går på varann och får på så sätt ett eget space. Det är ingen som störs om någon vill sitta uppe lite längre på kvällen för det är så tyst i huset.
Det bästa av allt är ju att allt är nytt. Helt nytt. Älskar golven och har börjat vänja mig vid de vita väggarna och älskar ljuset som infinner sig i hela huset. När jag går upp själv tidig morgon och sitter där med min kopp kaffe alldeles själv så känner jag ett lugn. Ett lugn som länge varit borta.
Känns skönt att lugnet kommit tillbaka och jag kan andas igen. Hoppas känslan sitter i länge.

Jag bjuder på lite bilder från huset och denna gången blir det köket och det stora badrummet. Det är de rummen som är mest färdiga.




Vår matplats och tycker lampan är så snygg
och kan ni tänka er men det är min man som valt den.


Hyllan ovanför matplatsen där mina burkar från Strömshaga har en given plats.
Även de söta kakfaten från Ica fick ställas på hyllan.


Köket sett från matplatsen.


Lyxen att kunna inreda i badrummet.


Tvätt- och sköljmedlet har fått lite finare förvaring.


Badrummet med mysigaste ljuset och skönaste mattan från Ikea.
Här skymtas även den svarta dyra tvättkorgen.


Duschen och på bilden skymtar även en handdukstork.


Mer bilder kommer längre fram då det finns färdigt resultat att visa. Inget roligt att se halvfärdiga rum. Nästa vecka är tanken att vi ska köpa soffa och fåtölj men får se om tiden finns då jag ska jobba helg.

2 kommentarer:

  1. Så fint ni hunnit få det. Kul med nya möbler med. Skönt att ni haft semester i samband med flytten. Vi flytta ju mellan jul och nyår. Det var ganska jobbigt + lite jobb också på det. Kram Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi får mer o mer iordning för var dag som går. Man vill ju känna sig in i hemmet också för att kunna sätta rätt sak på rätt plats.
      Flytten var jobbig o det var tur att vi var lediga, hade inte funkat annars.
      Kram
      ps, har ändrat inställningar o det ska vara lättare att kommentera nu ;)

      Radera