torsdag 5 januari 2017

Bananpannkaka.

Har du smakat bananpannkaka någon gång?
Jag orkar inte steka pannkakor utan gör som muffins istället.
Det är så lätt att göra & de smakar väldigt gott.
Ett underbart nyttigt mellanmål för barn.
Oscar fullkomligt älskar dessa & äter gärna 5-6 stycken vilket är ok
eftersom de bara innehåller ägg & banan.

Jag som äter LCHF bör inte äta frukt o speciellt inte banan som innehåller väldigt mycket fruktsocker men när jag hade kalas i början av december så bjöd jag på detta & ingen reagerade över att det var banan innan jag sa det.


Använd dig av lika mång ägg som bananer.
Bananerna ska vara fula & början till bruna i skalet för då är de lättast
att arbeta med o smakar bättre.


Till formarna överst i bild använde jag mig av:
4 övermogna bananer
4 ägg.

Mixa ihop allt & häll i formar. Behöver inte smöras.
Grädda på 175 grader i ca 15-20 min.

Servera dem som de är eller som på bilden nedan med lite grädde & bär.
Mums!

Till dessa hade jag pappersformar & de blev blöta av smeten så aluminiumformar är att rekommendera om du vill ha snygg uppläggning/servering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar