torsdag 5 januari 2017

Lite nytt men lång väntan.


På självaste Nyårsafton åkte gubben min & jag iväg till Mio.
Vi är ute efter en ny fåtölj då den vi hade tidigare inte passade in.
Givetvis hittade vi en som vi båda gillade & jag vet inte hur många gånger jag provsatt & jämförde både pris & komfort. Jag tänkte mig att den kunde kosta runt 1000-1500 men min man sa att jag inte skulle tänka på priset. Då provsatte jag Elin som fåtöljen heter.
Så skön. Även dyrare men om han sa att jag fick köpa dyrare så gör jag det.

Hade den funnits i ett galet blommigt tyg hade jag köpt det.
Nu fanns den bara i ljusgrått, mörkgrått eller brunt.
Mörkgrått fick det bli.
(på bilden är den ljusgrå & lånad via mio.se)



Denna rosa urgamla men bekväma fåtölj är nu på övervåningen.
Den bör kläs om men har inte riktigt de resurserna nu att lägga ut på en möbeltapesering.
(bild från i höstas)

Lite tomt nu.
Väntetiden är 7-8 veckor på fåtöljen
så under din tiden får Oscar utnyttja ytan till bla sitt Bamse-hus.
(bild från idag)

2 kommentarer:

  1. Fin fåtölj, den kommer passa bra där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag med. Är supernöjd med fåtöljen & ser verkligen fram emot att få hem den.

      Radera