torsdag 5 januari 2017

Jul, kalas & nyår.

Här kommer lite bilder på vår jul, Oscars födelsedag samt nyår.



Vår underbara gran, Kungsgran från Blomsterlandet.
Har köpt därifrån de senaste åren & har alltid varit nöjda. Priset är att föredra!
Paktehögen växte & växte & tycker granen får ett helt annat liv med paket under.



Oscars ena favoritjulklapp.
En Spidermandräkt.
Han är just nu tokig i allt med denna figuren samt Hulken.


Tomten kom förbi på julen.
Har ni sett att han har Camel toe ha ha ha!!



Några av mina julklappar.
Fick krukan & stakarna från Ester & Erik av min man.
Boken & Ernst ljusstumpar från dottern.
Mässingsljusstaken i bakgrunden är från dotterns pojkvän.

Fick även 2 lampfötter med skärmar till storarumsfönstrena.
1 coverstick (smink)
En blus
Fick något mer som jag inte kommer på ;)



Den 26e december fyllde Oscar 5 år.
Vi hade släkten hemma men tyvärr kom inte alla pga jobb & sjukdomar.
Oscar hade valt tårta. Vi frågade vad han ville bjuda på & till svar fick vi Jordgubbstårta.

Min dotter & son.



Jag smakade inte på någon tårta.
Gjorde mig en fuskglass a la LCHF på grädde & jordgubbar & toppade allt med
grädde & en jordgubbe.



Nyårsafton firade vi hemma.
Bara vi 4 till middagen som i år blev
Rättikagratäng (LCHF) de andra åt klyftpotatis
Lövbiffsrullader
Vaniljpannacotta med färska bär



Senare på kvällen dukade vi fram ostfat & spelade spel.
Nu stack även dottern iväg till sin pojkvän & vi fortsatte att fira lugnt.

Under kvällen fick jag i mig 2 glas vitt vin, det var allt.
Drack hellre bubbelvatten.

12-slaget firade vi i Oscars rum.
Stod i fönstret & kikade ut på alla raketer.
Somnade gott efteråt & hade inte ont i huvudet dagen efter.

Go fortsättning!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar