torsdag 12 januari 2017

Nytt i linneskåpet.

Hur ofta unnar man sig att köpa nya handdukar?
Lakan?
Täcken/kuddar?

Vi är ganska bra på att förnya vårat linneskåp på dess innehåll.

Jag gillar att förnya mig men köper inte i onödan om det verkligen inte behövs.

Lakan köper jag nytt 2-4 ggr/år. Blir Ullareds lakan - gillar dem.
Täcken köper jag nytt vart annat år - eller vid behov.
Kudde köper jag 2 ggr/år - Ikeas
Handdukar köper jag vid behov.

Vi har länge behövt nya handdukar.
Har 2 olika set som jag brukar variera mellan i badrummet
men nu var det dags att slänga ett set på tippen.

Jotex hade rea & jag passade på.

Lite nytt till kroppen.

4 kommentarer:

  1. Ojoj, slits era lakan så mycket.
    Vi har samma påslakan och lakan sen 10 år tillbaka. Även handdukar.
    Täcke och kudde köpte jag nytt förra året. Men då har jag haft mitt täcke som jag hade när jag bodde hemma. Jo jag tvättar de varannan månad och de har håligt bra.
    Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ha.. nä, lakanen slits inte. Det är jag som tröttnar & vill ha nya :)
      Handdukarna slits lite mer då både jag o Rebecka färgar håret men använder givetvis inte de finaste handdukarna. Det är kul att förnya.

      Radera
    2. Du må tro att jag är trött på våra sängkläder nu då. Tänkte faktiskt köpa nytt i år. Vissa börjar spricka i sömmarna.

      Radera
    3. Ha ha ha.. att investera i nya lakan är som att investera i en god nattsömn så det prioriterar jag. Underbart att få lägga sig i nya rena lakan :)

      Radera