fredag 13 januari 2017

Har du löften? Håller du dom?

Hur går det med dina nyårslöften?
Har du några?

För många brukar det nya året börja med att man ska tänka på vad man stoppar
i munnen & träna mer.

Hur många skaffar inte träningskort i januari för ett senare i februari låta det ligga i väskan?

Jag tränar inte. Har aldrig gjort.
Jo, jag har varit elitdansare - tränat dans & andra aktiviteter men aldrig på gym eller olika pass.

Idag går jag regelbundna promenader. Ibland pw, ibland lite lugnare.
Nu har jag inte kommit ut på nästan en vecka o börjar få abstinens.
Vädret har satt käppar i hjulet.

Hur går det med det du stoppar i munnen då?
Godiset, att unna dig?
Pasta, bröd, fika, chips, cola mm mm.
Jag vill tipsa om en bra bok som kommer ge dig en rejäl funderare på ditt leverne.
Om ditt sockerintag.

Nu vill jag inte omvända alla jag känner eller som läser min blogg men om du har
ett sockerberoende av alla kolhydrater du får i dig per dag så är boken ett hjälpmedel för att bli av
med just sockerberoendet.

Kan jag ändra min livsstil så kan du!


Julen har nyss passerat med alla dess godsaker & med handen på hjärtat har jag inte ätit:
Choklad
(chokladaskar svämmar ju över under julen)
Skumtomtar
(som jag älskar)
Pepparkakor
Lussebulle
Klenätter
Frukt
Risgrynsgröt
Glögg
Ris a la Malta
Hemmagjort julgodis
mm mm


Jag vill INTE ha en klapp på axeln över hur duktig jag varit.
Jag har lärt mig en sak under resans gång & bestämt mig:
"Jag unnar mig själv att avstå"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar