söndag 3 juli 2016

Ett dygn för oss själva.

I torsdags överraskade gubben mig med att ha bokat ett rum på hotell i Jönköping lör-sön.
Detta för att låta mig komma iväg o bara vara.
Återhämta lite styrka o kraft.
Ork för att orka med allt som tar energi.
(Varför jag mår som jag gör kan ni läsa om i tidigare inlägg med rubriken "Är det slut nu...?")

Skönt att få hämta andan.
Skönt att slippa tänka.
Skönt att bara vara... vi två.

Nu kanske du undrar hur i all världen jag ens orkar skriva något överhuvudtaget i nuläget? (Lust, kraft, energi, trötthet brukar försvinna vid utmattningssyndrom.)
Det är för att jag "räddade" mig själv i tid.
Jag har inte behövt gå till någon läkare. Än.
Jag har verktyg att ta till hands om så behövs då jag för 5 år sen var i samma sits, fast 1000 gånger värre.

En dag i taget o inga krav är vad jag behöver.
Sen borde jag söka mig ett nytt jobb, det tar knäcken på mig.

Att komma iväg gjorde susen för mig. Jag kunde tanka på energi inför kommande vecka o försöka bearbeta att jag SKA jobba på lördag nästa helg.
Nedräkningen har börjat o jag har 5 pass kvar innan efterlängtad semester o de dagarna VILL jag jobba så nu är det vila som gäller o göra det JAG tycker är roligt.



Blev uppgraderade på vårat rum, därför är det 2 extra sängar bäddade.


Sittdelen på rummet.



Tycker taklampan är sjukt cool o skulle absolut kunna tänka mig en sån hemma.



Hygienprodukterna på rummet.


Det bästa med att sova på hotell.
F R U K O S T E N!

Nästa gång vi sover på hotell är om ca 3 veckor, då tar vi med vår lille kille o sover en natt i Karlskrona följt av 3 nätter i Lund, Skåne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar