lördag 16 juli 2016

Perfekt dag.

Vilken härlig fredag vi fick.
Började morgonen med att städa huset. Jag dammade eftersom jag var uppe först o gubben min dammsuga. Älskar nystädat hus, det känns skönt i hela kroppen.

Under städningen upptäckte min man "den bortglömda blomman" som står i för liten kruka undangömd i ett hörn. Han har nu tröttnat på att se den o jag vill absolut inte slänga den.
Det blev en tripp till Blomsterlandet för inköp av en ny kruka.



För att låta Oscar springa av sig lite åkte vi till en lektplats som är belägen vid centrum i Annelundsparken. Har tidigare aldrig varit där men tyckte inte den var så märkvärdig som alla sagt.
Ett gäng föräldrar o barn grillade korv o jag klarade inte av lukten så det blev ett snabbesök, får bli ett till en annan dag.



På kvällen åt vi grillat.
Eftersom jag inte äter kolhydrater så fick det bli Haricot Verts till mig istället för gubbens potatissallad, det gjorde absolut ingenting för jag fick dippa mitt i
Erik Lallersteds kalla Beasås som var urgod, den kommer jag garanterat att köpa igen.



Medan gubben o stora tösen plockade med disken efter grillmiddagen gick Oscar o jag iväg o cykla.
Denna lilla killen har blivit så duktig på att cykla.
Sååå stolt.



Kan tacka balanscykeln för att det går så smidigt.
Vi har bara testat den "stora" cykeln 2-3 gånger o i lördags förra veckan cyklade han själv.


Vattenpölar är kul att cykla i.
Nu går det med racerfart o vi tränar på att kunna bromsa smidigt.
När han väl lärt sig det så finns det inget som kan stoppa honom.


Idag är det lördag o har inga direkt planer. Tänkte åka till Fallens dagar i Trollhättan men det blir nog inget med det. Ska plantera om min gröna växt i den nya krukan o kommer antagligen få slå sönder den gamla då det bara är rötter i hela krukan.
Men nu blir det en stooor kopp kaffe då jag redan varit vaken i 1 timma.
Vaknade 4.45 o det har blivit ca 4 timmar sömn i natt. Suck!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar