lördag 23 juli 2016

Nolhaga o kvällsdopp.

Igår tog vi bilen o åkte en sväng till Alingsås o Nolhagaparken.
Vi har aldrig varit där innan o eftersom det både fanns stor lekplats o djur att titta på så tyckte vi att det var en lagom lång liten dagsutflykt.

Visst var det fint på Nolhaga men inte så skönt att gå i den värmen som var.
Svetten rann på oss alla o det var skönt att efter 2 timmar sätta oss i bilen för att sätta på ACC:n.
Tack för ACC i bilen när det är så varmt.

Innan resan hemåt besökte vi Balders hage, butiken som är så mysig o helt i min stil.
Visade dottern stället som aldrig varit där inne men denna gången blev det inget köp.
Det var för varmt, vi gick bara igenom innan vi inte orkade längre o for sen hem i en kall bil



Mina fina på väg i parken.



Tupp o hönor strövade fritt i parken.



I en konstgjord damm simmade det omkring en massa små gulliga gula ankor.
Så söta.



Änder fanns det gott om eller är det Gäss?



Oscar skrattade glatt åt denna gris som precis innan vi tog kortet hade rullat sig i en
gyttjepöl o suttit o gnidit sin rumpa i backen. Fin men smutsig.



Bredvid parken fanns det en massa kolonilotter.
Där sprudlade det av olika blommor, grönsaker mm.
Så otroligt mysigt ut o de har 5 min promenad till en badsjö, inte illa.



På kvällen åkte vi ut till vår favoritsjö o tog oss alla ett kvällsdopp.
Till en början lite kallt i vattnet men sen var det ljuvligt.
Finns ju inget som svalkar så gott som just ett dopp efter en varm dag.



Vår lille badkille som älskar att bada o leka i vattnet.
För 2 år sen var han livrädd men nu.. nu får vi inte upp honom.


Idag är det lördag o jag blir strax själv hemma.
Tänkte fortsätta lite med packningen för på måndag åker vi iväg i 5 dagar o sen ska jag premiärlyssna på podcast, aldrig gjort det innan men passar på nu när ingen stör mig.
Blir nog 1 timma i sängen också, skönt att bara slappna av lite. Får inte så många timmars sömn då vi somnar sent o vaknar tidigt så vila mitt på dagen är bara gott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar