fredag 8 juli 2016

Torsdagkväll.

Torsdagkväll i min stad Borås betyder uteliv.
Affärerna är öppna till 21 på kvällen o i både Stadsparken o Stora Torget spelas livemusik.
I parken är det dansband o på torget något större i kändisvärlden.

Igår spelade hårdrocksbandet Mustach.
Jag själv har inte varit nere på 4 år (sist satt Oscar i vagnen) men kände att det var dags.

Kul med lite hårdrock då jag själv är gift med en fd frontman/leadsinger i det lokala bandet Beesech.
De spelar fortfarande men min man hoppade av för många år sen.
Han har t o m varit iväg på Europaturné o visst är jag lite stolt.

Mycket folk o hög musik gjorde att stämningen var på hög nivå.
Kul att se lite folk o det var många gamlingar på stan o då menar jag äldre än mig.

Glad att jag följde med, tänkte stanna hemma först men nu blir det nog ingen mer Torsdagkväll för mig på stan för nästa vecka börjar sommarens bästa tv-program:
"Sommar med Ernst"
o jag går på
s e m e s t e r!!



I stan så vill Oscar ha lite mat.
"Mamma, jag är hungrig"
Det blev en Happy Meal på en bänk i stan medan Jörgen o jag tittade på.



Ralf Gyllenhammar o hans band Mustach.
I alla slags tv-program jag sett honom medverka i verkar han var världens största nallebjörn.
Så skön personlighet. I like!!


Det blev en sen kväll, var hemma runt 22 o det kurrade lite i magen så den avslutades med en liten bit fuskostkaka a la LCHF, med grädde o jordgubbar framför ännu ett avsnitt av "Sons of Anarchy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar