onsdag 13 juli 2016

Kreativ dag.

Idag har kreativiteten flödat.
Gubben min o sonen skickade jag iväg till badhuset på morgonen för att kunna greja o organisera i pysselrummet. Börjar äntligen få färdigt i det rummet som tidigare har fungerat som ett förvaringsrum åt allt som vi inte vart vi ska lägga efter flytten.

Kan säga att vi är helt klara nu med vårt boende. Ja, det fattas fortfarande tavlor, mattor o lite mer växter men det kommer. Kan ju inte köpa allt på en gång.




Har 2 stolar i förrådet som ska målas o kläs om, sen får de flytta in i pysselrummet/kontoret.
Hoppas spendera många timmar i detta rum o har redan en grej på gång.


Igår åkte vi en sväng till Kinna o "Skroten".
Butiken heter så o säljer textilier i alla dess former o färger.
Billigt som tusan.
Fick tyg till 2 sänggavlar samt vadd för 214 kr.


Svart tyg som suttit i några år.
Dags att fräscha upp.




Ett nytt fräscht tyg som min man valde.
Grå botten med löv i olika gråa nyanser.
Kul att kunna göra något ihop å visst blev det bra?!



Det är skönt att få lite energi, energi till sådant som jag tycker är roligt.
Men du ska veta att jag är trött efter att ha grejat med något, vilar varje dag i upp till 2 timmar.
Blir även väldigt trött av ljud, speciellt när vår lille kille när han leker med sina bilar.
Skönt är då att han gillar att leka i sitt rum så jag kan få lite "luft".
Försöker stänga av hjärnan under dagen, om det går.

Min man vill åka en dagstur till Danmark nu i dagarna.
Vet ärligt inte om jag orkar, behöver min vila på dagen (i nuläget).
Han kan tänka sig att åka själv med vår lille kille men jag vill ju gärna, får se hur det blir med detta.

En dag i taget...

2 kommentarer:

  1. Mysigt med pysselrum, vi har också ett! Ta hand om dej <3

    SvaraRadera
  2. Så kul att ni börjar få klart. Hade så velat ha ett pysselrum igen. Men just nu så finns det ingen plats för det. Nu kan man ju få nya idéer från sommar med Ernst. Antar att du inte missat det.

    SvaraRadera