måndag 8 augusti 2016

Bröllopsdag.

I lördags firade vi bröllopsdag, Stålbröllop.
Vi har varit gifta i 11 år.

Det är många som frågat hur det gick till när vi träffades o det ska jag berätta lite kortfattat.
När jag var 14 år så tävlingsdansade jag i bugg o dubbelbugg.
Jörgen gick en buggkurs för nybörjare o såg mig träna inför en tävling o blev intresserad.

Det gick en tid o vi träffades för första gången på Ungdomsgården på Dammsvedjan där jag
brukade vara på kvällarna.
Vi blev snabbt ett par, jag tyckte det var häftigt att vara ihop med en kille som var 3 år äldre.
 Men efter en tid gjorde jag slut. Han var inte min typ o jag bara hatade att pussas/kyssas.
Tyckte det var äckligt o försökte alltid ha tuggummi i munnen o bortförklara mig att det inte gick att pussas med tuggummi i munnen. Knasigt va?

Det gick något år o en jul fick jag ett julkort där det stod att jag kunde höra av mig en dag om jag ville.
Jag hörde av mig, 2 månader senare var vi ett par o efter ytterligare 3 mån förlovade vi oss.
Detta var 1993 o jag var 17 år.

Sen dess har det varit vi, har haft ett uppehåll på ca 3 år där vi hade andra partners men firade alltid jul, födelsedagar o andra högtider ihop då vi hade vår dotter Rebecka (idag 19 år).
Trots att vi inte var ihop under 3 år så var vi goda vänner, kunde titta på film ihop, äta mat eller bara ta en kaffe o cigg på balkongen (båda har varit rökare).

Jörgen är min första riktigt stora kärlek o vi har känt varann sen jag var 14.
I år fyller jag 41 så det har blivit några år kan man säga.
Älskar verkligen denna man o vi kompletterar varann som bara den.



Killarnas o min tårta. Så gott!


Tanken var att vi skulle bo en natt på hotell men avbokade pga vi snart ska till Stockholm o sparar de pengarna tills då. Sen var tanken att vi skulle på bio o restaurang men Oscar har haft en allergisk reaktion av katt o ville inte lämna honom med storasyster.
Det blev smörgåstårta o en lugn kväll hemma.
Jörgen o Oscar gjorde en tårta med köttbullar, skinka o använde sig av Hönökaka.
Jag som inte äter gluten gjorde mig en egen med massa räkor (bara jag som äter räkor)
Brödet bakade jag själv (LCHF) o tårtan smakade minst lika bra för det.

Magen stod i fyra hörn när vi var klara o senare på kvällen åt killarna Marängswish o jag tog mig chokladpudding som var LCHF med massa grädde.




Älskar räkor o älskar ägg så min tårta blev proppad med just detta.

Nästa år firar vi 12 år som gifta o vill då åka iväg en helg, vart får vi se?
Har du något mysigt ställe att rekommendera så säg gärna till. Inte allt för långt bort bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar