måndag 8 augusti 2016

Müsli.


Mmm.. får bli en provsmakning redan ikväll.



Egentligen finns det inget godare än egengjord  müsli som man kan ha till sin
frukostskål med yoghurt o bär.

Ikväll slängde jag in lite frön som jag hade hemma såsom:
Mandelsplitter
Hela linfrön
Solrosfrön
Valnötter
Kokosflagor

Värmde 1 tsk kokosolja i mikron ca 20 sekunder o blandade i ekologisk vaniljpulver o hällde över fröna.
In i ugnen på 175 grader ca 15 min o sen var det klart.
Tänk på att röra runt bland fröna någon gång o var rsiktig så det inte bränns vid.
 
Dyr men ack värd varje krona.



Gjorde inte så stor sats då jag testade på ett nytt lite egenkomponerat recept o vill man kan man ju slänga i lite kanel eller kardemumma men det tänkte jag strö på när jag väl äter.


2 kommentarer:

  1. Japp, egen mysli är mycket godare än köpt. Ska göra en ny laddning nu med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna gången tog jag det som fanns hemma med extra linfrön men älskar att ha i olika nötter o frön. Denna laddningen blev supergod o gör den igen :)

      Radera