onsdag 31 augusti 2016

Läkarbesök.

Idag var det äntligen dags för läkarbesöket.
Har under sommaren varit tvungen att gå till Vårdcentralen i väntan på denna tid men idag har jag då äntligen varit där.

Det är inget roligt med dessa besök men ack så nyttiga.
Nyttig för att jag själv ska förstå hur djupt ner jag egentligen är.
Få perspektiv på det hela o få prata med någon som förstår.

Jag var alldeles genomsvettig då jag kom dit.
Har ju inte åkt buss "till jobbet" på flera veckor o eftersom mitt jobb är just på sjukhuset
där läkaren befinner sig så var det som att åka till jobbet.

Var rädd för om jag skulle träffa på någon kollega.
Nervös över att ens befinna mig på sjukhusområdet.
En jobbig känsla att beskriva men olustig helt enkelt.
Klump i magen.

Jag är nu sjukskriven till slutet av oktober.
Är ordinerad vila o promenader.
Kommer träffa en terapeut för samtal som jag skrev om tidigare o ev sjukgymnast.

Efter mötet var jag helt slut. Mentalt.
Ännu mer hjärntrött än innan.
Det blir en tidig säng idag.

En dag i taget...

2 kommentarer:

  1. En bamsestyrkekram till dig. Har en kollega som också blivit sjukskriven pga stress och utbrändhet. Usha för dessa sjukdomar.
    KRam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja dessa sjukdomar är inte att leka med. Jag hoppas få en förflyttning för att vara kvar på samma avd är inget för mig.
      Kramar

      Radera