söndag 14 augusti 2016

Vardagen är på väg...

Vardagen är på väg med stormsteg.
Visst tycker man att semestern har gått fort men sen när man tänker efter så har man fått mycket gjort.
Vi har utnyttjat dagarna med att vakna tidigt o aktivera oss samtidigt som vi har fått till den där goa vilan mitt på dagen. Det har blivit sent framför tv:n regniga kvällar o den där flaskan rosé som ligger på kylning för en varm go kväll o grill ligger fortfarande på kylning.
Det har inte blivit något glas, inte ens vin eller en öl. Inte för att jag inte varit sugen utan det har bara inte blivit av.

Hur känner jag då inför jobbstart?
Än så länge är det söndag o börjar med en ledig måndag. Oscar ska på inskolning med sin pappa så jag får några timmar för mig själv.
Vet inte om jag klarar av att jobba än, får känna efter under morgondagen.
Ni som hängt med vet att jag under midsommar fick symtom på utmattning o har varit sjukskriven/haft semester, ni kan läsa om det här.
Saknar mina kollegor o gemenskapen men inte stressen som medför.
En dag i taget o tänker inte mer på jobbet just nu...




I veckan var vi iväg o provade på fiskelyckan,
inte för att få fisk utan för att Oscar skulle få prova på.
En pinne med lina, flöte o krok är allt som behövs, så gjorde jag med som barn.


Än är det söndag o vi har redan varit ute på en powerwalk runt Ramnasjön, frukosten är intagen o det blir väl en sväng till Knalleland för att kolla på ett par nya skor till mig.
Borde även köpa till jobbet men får vänta på lönen.
Vad hittar ni på idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar