lördag 6 augusti 2016

Lördag.


Lördagen är här o vi har ännu en vecka framför oss med semester, oplanerade dagar som dels kommer innebära inskolning på ny förskola för lille killen i huset.

I dagarna 2 har vi gjort så lite vi bara kan.
Inte haft lust till något så jag har suttit i mitt nya favorithörn o kikat på tv via mobil-appar.
Det senaste har jag plöjt Paradise Hotell Norge, sett flera avsnitt per dag o vet inte varför jag fastnar för dessa fjortisserier men jag gillar dem.



Här tillbringar jag mycket tid regniga slöa dagar.
Har full utsikt i huset samt ut i trädgården.
Strömmen är nära till hands o i fönstret ställer jag emellanåt en kopp kaffe.
Fåtöljen ska kläs om i sinom tid men det är en dyr kostnad.



Vi har inte bara slöat, idag var vi ute på en promenad före frukost.
Vi tar bilen till en park där det går ett stråk runt en sjö, man kan även mata fåglar o leka i lekparken.
Imorgon blir det en tur igen (om vi inte åker på dagsutflykt) o det är en skön början på en ny dag.
Hemma väntar sen en go frukost med kaffe o ägg.




Oscar älskar att gunga o idag överraskade han mig genom att ta den
"stora" gungan o försökte mycket själv, jag behövde inte putta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar