tisdag 9 augusti 2016

Gränna i blåst.

Idag tog vi oss en liten roadtripp till Gränna.
Dit måste vi bara åka i alla fall en gång om året.

I vanliga fall brukar det vara fullt med bilar o människor på den trånga huvudgatan genom stan men semestern är över för de flesta o det var lätt att få parkering o röra sig fritt på trottoaren.
Inne i butikerna kunde vi kika i lugn o ro utan trängsel.

Allt var tipp topp förutom vädret.
I centrum var det ok, men när vi kom ner till hamnen höll vi bokstavligen på att blåsa bort.

Hade redan innan bestämt att vi inte skulle över till Visingsö o tur var väl det.
Vi hade nog blivit sjösjuka på den turen.

Nä, vädret var emot oss så en fika i bilen fick det bli innan hemresa.

Oscar kikar på tillverkning av polkagrisar.


Utbudet är stort, kul att kika fast jag själv inte äter.


Ett besök på "Gränna knäcke" är ju givet.
Här trängs det alltid med folk men det var bara vi o ett par till inne i butiken.


Jörgen plockar med sig min favorit (som jag idag inte äter då det är gluten)
var dock tvungen att ta en liten smakbit av provsmakningsbitarna.


Massa godsaker med alldeles för mycket socker i men tycker hyllan ser så läcker ut.


Rätt lika.. eller??
Nä då, min käre make o ett troll.


Vad är det med killar o motorer?
Föds de med olja i blodet?


Starka vindar vid Vättern.
Skulle fikat vid hamnen men det fick bli en fika i bilen.


Godsaker som fick följa med hem.
Detta kommer familjen få dela på utan mig, jag klarar mig fint ändå.


2 kommentarer:

  1. Gränna är mysigt, synd på vädret bra. Tycker vädret i Augusti varit mer höstlikt. Blåst som 17 här också i dagarna två. Har köpt det knäcket på någon marknad någon gång, så gott. KRam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt mysigt i Gränna o det var så skönt att gå där utan att trängas. Knäcket är jättegott men får tyvärr inte äta det nu :(

      Radera