söndag 6 november 2016

Alla helgona & dåligt väder.

Detta är en av de mysigaste helgerna på hela året (om man inte räknar de stora helgerna).
Det är även en av de jobbigaste då minnet av min mamma som inte längre är med oss blir så påtagliga.

Hon gick bort 2a november 1997 när vår dotter var 10 månader.
Just 2a november infaller alltid samma vecka som Alla helgona helgen så den är extra jobbig för mig.

Jag brukar må dåligt den dagen, den 2a.
Samma var det i år. Var på dåligt humör hela dagen o hade ont i huvudet.
Inget kändes bra men det var inte förrän till kvällen som jag fattade vad det var.

Nä, mysig helg fast jag hatar den något enormt.

Tanken var att vi skulle gå till graven o tända ljus på hennes grav.
Samlas alla i familjen o minnas o sakna.

Vädret satte stopp för vår del, det regna som sjutton o kallt var det så vi får tända ljus en annan dag.
Får se om vi kommer iväg idag? Men i natt har det kommit snö, massor.

Den traditionella familjefikan hoppade vi dock inte över.
Vi bjöd på färska frallor o olika pålägg.
Det var uppskattat, blev som en gemensam kvällsmacka o vi hade trevligt.
Skrattade åt o med min pappa så tårarna sprutade på oss alla.


Smått o gott o jag älskar det.

Nästa gång vi samlas är till jul men då inte alla, tyvärr.



Framför tv:n blev det lite gottit till mig men tror ni jag fick behålla det själv?
Nä, den lille i familjen som fick vara uppe lite längre åt upp mina ostrullar o kubosten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar