tisdag 1 november 2016

Trolldeg.


November är här o detta är månaden som det börjar pyntas i alla hem inför advent o jul.
Jag brukar alltid pyssla lite inför kommande högtid men då jag i vanliga fall jobbar oregelbundna tider så har pysslet varje år fått komma i sista hand men nu när jag fortfarande är sjukskriven så har jag lite tid om bara lusten infinner sig.

Idag har Oscar o jag börjat pyssla.
Vi har gjort dekorationer till hans gran som han ska ha i sitt rum.

Nedanför ser ni receptet som vi använt oss av o som tur var så gjorde jag bara en 1/2 sats för den lille tröttnade ganska fort så jag fick sitta själv.


Allt på plåten fick vi av en 1/2 sats.


Trolldeg:

5 dl mjöl
2 dl salt
2 1/2 dl vatten
2 msk olja

Blanda ihop allt till en smidig deg.

När du tillverkat dina alster så torkas det med fördel i ugn.
100 grader i 2-4 timmar beroende på storlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar