söndag 6 november 2016

Chokladbollar a la LCHF.

När jag är sötsugen så brukar jag slänga ihop lite chokladbollar som jag får äta.

Gör en mindre smet så jag inte får så många, man behöver inte många för den delen heller för de är mastiga.

Du behöver

100 gr smör
2-3 dl kokosmjöl (var försiktig, ta lite i taget)
0,5 tsk vaniljpulver (förväxla det inte med vaniljsocker)
1 msk kaffe eller grädde
1-2 msk sötströ (kan uteslutas)

Blanda ihop alla ingredienser o rulla dem sen i kokosflingor.

Om du vill ha lite crunch i smeten så krossa lite kokoschips i handen o häll i eller ta vanliga kokosflingor men då kan det behövas mindre mängd kokosmjöl, känn dig fram.

Rulla i krossade kokoschips eller kokosflingor o ställ in i kylen.
Låt de stå lite i rumstemperatur innan servering o en kopp kaffe till är ljuvligt gott.


Finaste koppen o fatet jag köpte till mig själv som 4 månaders present.
4 månader med LCHF.

2 kommentarer:

  1. Tack Hanna, ska testa ditt recept nästa gång. Mina blev inte bra. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Testa du.. men var försiktig med mjölet. Det är mer stabbigare än vanligt havregryn.

      Radera