lördag 8 oktober 2016

Fika.

Lördag o kvällen är snart här.
Mannen min står o gör sig en potatisgratäng o jag håller honom sällskap genom att göra ett inlägg i bloggen, jag ska fixa iordning en go kycklingsallad till mig då jag inte äter potatis.

Idag vaknade vi alla 3 vid 6. Åt en god men tidig frukost med levande ljus o med radion på låg volym. Mys på hög nivå.

Vår plan idag var att vi skulle till Knalleland för att köpa överdragsbyxor åt lille Oscar.
Har aldrig varit med om maken vad han smutsar ner sig på dagis nu sen han bytte efter flytten.
Jag slänger kläder i tvätt varje dag o vad de slits.. ja ja. Han har kul i alla fall.
Skitiga barn är glada barn o det stämmer till fullo med vår snart 5 åring.

Vi passade även på att komplettera kylen lite med varor o åkte till Willys.
Har inte varit där på säkert 1 år o kanske dröjer det 1 år till.
Gillar inte den butiken, hittar ingenting.
Överdragsbyxor fick vi ändå tag på, Lindex hade till bra pris.
Svarta, utan hängslen för 199 kr.




Föredrar MITT fika i smarriga bollar än en sockrig bulle.


Nyligen tog vi varsin kanel-kaffe o till det gjorde jag LCHF vänliga chokladbollar.
Kan säga att det är nästan samma recept som till vanliga med havregryn men byter ut mot kokosmjöl/kokosflingor o tar inte heller socker i utan vaniljpulver.
Jag brukar experimentera o det brukar bli bra.

Mannen min klarade inte av att äta dessa.
Han t o m spottade ut sin medans jag fick i mig 3 till kaffet o Oscar 2.
Det är inget socker i dem o det fixade inte min man hahaha..

Tur att gubben hade en Rosa bandet bulle till sitt kaffe, Oscar hade ätit upp sin tidigare.

Snart blir det kvällsmys med god mat o lite tv tittande. Men först ska O klippas.
I morgon tänkte vi ta en tripp till min syster i Trollhättan.

Trevlig kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar