onsdag 12 oktober 2016

Mamma-dotter-dag.

Igår kväll bestämde sig min dotter o jag att vi skulle ta en tripp ner på stan.
Detta för att kika lite i butikerna, fika samt att göra något ihop då vi är hemma på dagarna.

Tanken var att vi skulle gjort detta redan förra veckan men fick förhinder.

Jag som aldrig är i stan (o då menar jag ALDRIG) tyckte dock det var lite mysigt.
Inte bara det att få egentid med stora tjejen utan en liten som yrar runt utan bara gå helt ostört.
Kolla i butiker i lugn o ro.

Vi hann med Panduro (köpte lite till ett kommande pyssel), H&M, KappAhl, Lindex, Buketten (floristbutik), Indiska & TGR (som nyss öppnat i vår stad).
Vi hann även med en gofika på Espressohouse eller Expressohouse som min dotter säger :)


Dottern drack Chailatte o åt en mudcake med grädde.
Jag som inte äter sött tog kaffe som var från Kenya (något nytt på cafet) med vispad grädde.
Supersmarrigt.
Man bord ta sig en fika på stan lite oftare. Oftare bara hon o jag.


När vi kom hem sprang vi in o lämnade shoppingpåsarna för att gå till ICA som ligger brevid för att köpa oss lite lunch. Tänk att sallad eller ja all mat kan smaka så gott när man slipper göra den själv.


Tuggummi.
Nä, sötaste magneterna från TGR fick följa med hem.
Dessa sitter nu på vårat kylskåp.

När vi väl stod o väntade på bussen hem så ångrade jag mig naturligtvis över att jag inte köpte den söta fina ljusstaken från Buketten med handstöpt ljus. Kanske får det bli en tur till inom kort.

TACK REBECKA FÖR EN MYSIG DAG
DETTA FÅR VI GÖRA OM!!
Puss

3 kommentarer:

  1. Så mysig dag ni fick. Fika på stan är inte dumt. Viktigt det där med egen tid med var och en i familljen. TGR butiken har stängt ner i Lerum såg jag i lördags när jag var där. Tycker om den butiken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fullkomligt ÄLSKAR Tgr, hittar alltid något där :)
      Visst är tiden viktig, vi har glömt av varann under en tid men kommer ikapp nu.

      Radera
  2. Tack för en mysig dag, kul och umgås bara vi. Nästa gång får de bli orion istället ;) Puss

    SvaraRadera