tisdag 4 oktober 2016

Mys-måndag.

Igår var en bra dag.
En väldigt bra dag.

Jag fick träffa bästa vännen som jag inte sett på 10 mån pga olika omständigheter.
Under denna tiden har hon fått en son, en liten Filip.

Visst har vi pratat i telefon o skickat sms men det är ju inte samma sak.
Under de timmarna hon var här så hann vi prata ikapp oss någorlunda o kommer ta vid där vi slutade nästa gång vi ses.
För visst har du också en vän som avstånd inte hindrar från att känna att det var som om igår ni träffades. Det känns inte konstigt alls o det är ju just det som definierar en bästa vän.
En vän i vått o torrt.

Vi träffades via jobbet.
Tycket inte alls om varann i början men sen blev vi oskiljaktiga tills hon flyttade från
Borås till Karlskrona för kärleken.
Oscar var bara en dag gammal när hon flyttade, det var en jobbig dag o många tårar föll.
Idag är hon gudmor till vår son.


Bjöd givetvis på LCHF-vänligt fika.
Äppelklyftor stekta i smör med kanel o lite sötningsmedel.
Serverade detta med både glass o grädde.
Jag åt av grädden.


Min vän, lille Filip o min Oscar.
De kommer bli bra kompisar o visst klingar namnen bra ihop?
Oscar o Filip.

Här har ni mig o lille Filip.


Som vanligt kom tårarna när det var dags att säga adjö.
Hatar när vi skiljs, hatar avståndet vi har mellan varann.
Hon är min allra bästaste vän o älskar henne otroligt mycket.
Finns inte mycket hon INTE vet om mig.

Snart fyller hon år o måste hitta finaste presenten till henne.
Har du någon ide så släng in en kommentar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar