fredag 14 oktober 2016

Ljusmys.

Visst är hösten mysig nu när mörkret visar sig o löven ändrar färg.
Något som är mindre kul är kylan, jag föredrar i o för sig kyla framför värme då det är lättare att ta på sig kläder än att ta av sig. Igår fick mannen vrida på lite element för att gå hemma på dagarna i 18 grader är kallt när det ute är mellan 4-7 bara.

Här tänder vi nu ljus varje kväll o även på morgonen framför frukost-tv.
Skenet från levande ljus är så oerhört behagligt, jag tänder även inne i badrummet när jag ska ta en dusch, det blir lite som en terapistund för dig själv o lugnet infinner sig.

Brukar du tända ljus?

I morse såg det ut så här hos oss.
Mys på hög nivå innan killarna kilade iväg för jobb o dagis.



Nu har jag städat o bytt ut ljusen på bordet.
Dessa ska tändas ikväll till vårat fredagsmys o ikväll ska familjen äta pizza.
Vad jag ska äta är inte bestämt men det blir inte pizza.



Efter vår promenad igår eftermiddag så plockade Oscar o jag lite Lönnlöv.
De riktigt fina röda färgerna hade inte kommit än men lite höst på bordet blev det
med prydnadspumpor, kastanjer, ekollon o kottar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar