onsdag 28 september 2016

Bönpasta.

För första gången på över 3 månader åt jag lite pasta.
Inte vanlig pasta men smaken var inte långt ifrån.

Denna pastaform innehåller så mycket mindre kolhydrater än vanlig o samtidigt är den glutenfri.
Detta är inget jag äter varje dag men eftersom jag gjorde en Thaigryta till middag med kyckling idag så vill jag ha något mer matigt än stekt kål som jag annars äter som pasta till middag.

Detta kommer jag köpa fler gånger o det behövs inte mycket då den mättar väldigt bra o har du en gräddig sås till mättar det ännu mer.


Endast 18 gr kolhydrater/100 gr
jämfört med övriga familjens nudlar de åt som har
71 gr kolhydrater/100 gr.


Bönpasta med Kycklinggryta.

I min gryta har jag kyckling, broccoli, morot, röd paprika, bambuskott, vattenkastanjer,
kokosmjölk, creme fraiche, grädde, soya, kryddor, vitlök lite vitvinsvinäger för syran.
Ville ha färsk chili i men fick inte för dottern,
hade inte heller Sambal olek hemma annars hade jag duttat i lite av den också.

Det var riktigt gott med "vanlig mat" för jag är en riktig pastoman, ÄLSKAR pasta men just det har ju även varit boven för min kropp. Snabba kolhydrater som bara gjort min mage degig.
Mår så mycket bättre på LCHF men visst saknar jag vissa grejer såsom bröd.
Äter annars aldrig bröd men nu är jag sjukt sugen.
Lägger in ett lätt recept på ett läckert LCHF bröd imorgon som jag gör en till flera gånger i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar