måndag 12 september 2016

Höstförberedelser.

Solen fullkomligt strålar utanför dessa väggar, underbart väder o man borde sprudla av glädje o hoppa höga glädjeskutt.

Nä, inte jag.
Jag Är trött. Jättetrött.
Vill ha kall höst så jag får burra in mig i min goa varma halsduk o dricka te.

Ärligt talat så orkar jag inte med mer värme nu.
Men visst unnar jag dig detta ett tag till ;)

Det är många som passar på att städa i sina trädgårdar o så har ju vi med gjort.
Förra helgen plockade vi ner studsmattan (vill inte att den förstörs av vintervädret), rensade land, klippte gräsmattan o trimmade kanter. Parasollen är nerplockad o än står utemöblerna kvar men de packas in snart nog. Vill vara ute i god tid.

Skönt att det är gjort o tack min man som tog initiativet o gjorde mesta jobbet.

Vår baksida.

Nedanför muren på bild är det ännu inte asfalterat, det går en trottoar längs o utmed hela vårat hus.
Vi har ifrågasatt 2 gånger om varför det inte gjorts o äntligen fått svar på att det kommer göras inom kort. När asfalten är lagd så kan vi äntligen putsa fönstren, känns inte som om det är aktuellt just nu. Men i deras takt så kanske det dröjer till jul o då kan ju lika gärna julgardinerna sättas upp.
De ska bara inhandlas först.
Väntar på att Jotex ska släppa sina julgardiner o sen får det bli ett kik på Ullared som vi ska till inom kort.

2 kommentarer:

  1. Hoppas din migrän ger med sig. Min närmaste vän lider svårt av kronisk migrän som kan slå ut henne när som helst. Det är verkligen ett handikapp när hon sällan längre kan göra upp några som helst planer förutom med de närmaste som förstår henne. Sedan måste jag bara få säga att det var oerhört befriande och glädjande att läsa att någon fler än jag är less på värmen! :)
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du kikar in :)
      Jag har turen som bara drabbas någon gång om året (värre i tonåren). Efter att jag fick min dotter för snart 20 år sen så blev det längre tid mellan varven.
      Trevlig helg ;)

      Radera