torsdag 22 september 2016

Krångel.

Att det ALLTID ska krångla.
Är det inte det ena så är det de andra...

Pratade med min syster i telefon häromdagen o både hon o jag trodde att ersättningen från Försäkringskassan ska komma automatiskt. På något sätt kändes det konstigt o jag loggade in på Försäkringskassans sida.

Åh, tro på fasen. Där lös det en knapp med texten "Ansökan om sjukpenning".

VA FAAN!!
När man är sjukskriven så förutsätter man eller i alla fall jag att allt ska ske automatiskt.
Men icke då... det är tur att man är så pass frisk o har huvudet någorlunda på skaft o en man som hjälper mig med all pappersarbete (via nätet o mail) som måste ske för att ens få ersättning.

Pfft...
Nu är det sökt men tar ca 30 dagar innan ärendet är färdigbehandlat.
Men.. jag har räkningar ju som alla andra.

Inte nog med det.
Jobbet har inte heller gjort helt rätt ifrån sig. Om jag inte hade kontaktat dem via mail för 2 dagar sen så hade jag inte fått rätt ersättning (de är skyldiga mig ca 1000 kr).

Blir så trött.

Tror att detta (ekonomin) omedvetet har stört min sömn för i natt vaknade jag 2.30, gick upp kl. 3.00
En kopp te, filt o lite tv i mörkret var mysigt men liiite väl tidigt.
Har vilat middag, 1 1/2 timma o det behövdes. Kommer blir tidigt i säng ikväll i en renbäddad säng.
L Ä N G T A R !


Nu hoppas jag att ALLT löser sig o att ärendet går fort för jag vill kunna släppa detta.
Orkar inte tänka på detta för visst är inte pengar allt men det är jävligt mycket!

2 kommentarer:

  1. Det är en helt vetenskap det där med sjukskriving när man är sjuk längre än två veckor. Sen är de ju inte snabba heller med ersättningen. Hoppas att det löser sig. Men vist brukar väll läkarna skicka en kopia till försäkringskassan när man får sjukintyg.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det löser sig alltid på ett eller annat sätt.
      Intyget från läkaren fick jag fint skicka in själv, trodde de hade direktkontakt med försäkringskassan eller så var hon bara lat?
      Trevlig helg :)

      Radera