tisdag 27 september 2016

Omplantering & engångshandskar.

Äntligen tog jag tag i mina gröna växter.
De har länge behövt lite ny jord o några växter behövde t o m större kruka.

Nu är de omplanterade o egentligen ska man göra detta i februari/mars när vintern sugit musten ur växten men mina hade så stort behov av ny jord så jag gjorde det idag.

Vet ni vad som är det bästa hjälpmedlet vid omplantering.
Engångshandskar.
De är verkligen toppen.
Jag slipper jord under naglarna, är så svårt att tvätta bort.

Handskarna använder jag även när jag tillagar ex kyckling (har stor respekt för bakterierna då jag en gång blev väldigt sjuk på just kyckling), när jag blandar med händerna i färs till köttbullar/biffar/hamburgare, när jag färgar håret, rensar i hamsterns bur, rensar avlopp, målar mm
De är väldigt användbara o har alltid ett paket hemma.
Byter givetvis vid varje nytt tillfälle som jag behöver ha handskar.

Finns att köpa på bla Apoteket, Clas Olsson, Ica mfl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar