tisdag 13 september 2016

Nya stakar.

Som jag skrev igår så behöver jag nya gardiner till kök/storarum till jul.
Men varför inte även köpa lite nytt till fönstret?
Sen tidigare använde jag mig av lampfötterna i fönstret o satte på en pappstjärna men lite nytt är kul.

Surfade in på Gekås blogg o hittade lite olika varianter som jag ska kika på när vi åker dit.
Vilken det blir återstår att se men 2 nya stakar ska få flytta in hos oss.

Har alltid gillat trä, känns naturligt men börjat snöa in på metaller.
Alla 3 färger på undre bilden gillar jag.

Den övre i mässing tycker jag är så fin, får se hur fint priset är?
Den med "ull" är lite kaxig men inte direkt min stil men gillart ändå.



Det är konstigt hur man kan ändra smak. Har ALLTID älskat den traditionella staken i trä men nu helt plötsligt är det metall som gäller, underligt det där.
Vad gillar du?
Traditionellt eller nytänkt?

Bilder lånade via Gekås.se

4 kommentarer:

  1. Föredrar nog också mer mässing. Men nu har jag mest stjärnor hemma. Eftersom vi inte har några fönsterbräder i köket och vardagsrummet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är du inte sugen på att sätta upp brädor? Jag hade inte fixat utan då jag vill ha växter som lite insynsskydd o tycker det är snyggt.
      Kram

      Radera
    2. Det går inte. Fönsterna går ända ner till golvet. Har två avlånga piedestaler, med det blir inte fint med ljusstakarna där tyvärr.

      Radera
    3. Ah.. det förklarar ju saken ;)

      Radera