lördag 17 september 2016

Lite omvårdnad är allt som behövs.

Ibland orkar jag bara inte bry mig om mina växter.
Jo, i vardagsrummet eller hela nedervåningen är jag noga.
Vill att det ska vara fräscha växter/blommor.

I vårat sovrum har vi införskaffat oss mörkläggningsgardiner o i just det fönstret står det 2 gröna växter. Dessa glömmer jag ofta av... tråkigt nog.

I torsdags fick jag nog.
Jag skulle försöka rädda dem så fram med saxen o bort med allt visset.

Stackars växt.
Bruna blad samsas med nya gröna friska som försöker växa sig starka
men har ingen chans.


Allt visset är borta o de fick stå i diskhon för att suga åt sig lite vatten.


2 dagar senare (idag lördag) så ser de friska o härliga ut.
Nästa vecka ska det inhandlas lite ny jord o dessa ska planteras om
o få ny näring.


Tur att jag inte slängde dem som jag till en början tänkte göra.
Lite kärlek o omvårdnad var allt som behövdes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar